Hoeveel tijd kost het me?

Veel leden hebben aangegeven dat ze niet goed weten wat de vrijwilligerstaken binnen VV Boni inhouden, daarom is het wellicht ook lastig om in te schatten hoeveel tijd je er aan kwijt bent?

Hierbij een klein overzicht:

Bestuur

We zitten met 6 personen in het bestuur en we vergaderen ongeveer elke 6-8 weken, dit is altijd een gezellig avondje met veel wijn & bier, lekker eten en slechte grappen.

Dit betekent gedurende het gehele jaar zo’n 10 keer vergaderen, waarbij het altijd rond de ALV altijd iets drukker is (eind augustus/begin september). Gedurende het volleybalseizoen heb je als bestuurslid ongeveer 5-6 keer bestuursdienst tijdens een thuisspeelavond. Dan ben je samen met een ander bestuurslid verantwoordelijk voor dat de teams die zaaldienst hebben hun taken uitvoeren, alle scheidsrechters er zijn en deel je de consumptiebonnen uit. Verder dien je als bestuurslid je taken uit te voeren, dit verschilt per functie, maar gemiddeld gezien ben je hier 1 avond per 2 weken aan kwijt. Het is rustiger als het seizoen op gang is en iets drukker als het seizoen start en eindigt.

Mocht je meer willen weten over de specifieke functies in het bestuur, kijk dan hier in de Boni Wegwijzer.

Activiteitencommissie

Als activiteitencommissie ben je als commissie (met 5-6 personen) verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten voor de vereniging (competitie-spelende ledenen recreanten); denk hierbij aan feestjes op thuisspeelavonden, toernooien, een pubquiz en alles wat je zelf leuk lijkt te organiseren!

De activiteitencommissie vergadert gemiddeld een keer per 8 weken. Als er een groot evenement op de planning staat; kan dit iets frequenter zijn.

Ledenadministratie

Als ledenadministratie ben je verantwoordelijk voor het in- en uitschrijven van de leden van de vereniging, het bijwerken van de (adres)gegevens van de leden, het aanvragen en uitdelen van de spelerspassen en het uitdelen van de wedstrijdshirts. In het begin van het seizoen is het met name druk, omdat leden dan ingeschreven dienen te worden en de spelerspassen en wedstrijdshirts moeten uitgedeeld worden. Gedurende het seizoen krijg je vragen over het tussentijds afmelden, en aan het einde van het seizoen melden de leden zich met name af. Belangrijk voor deze functie is dat je vaak je mailbox controleert, waar acties uit kunnen voortvloeien.

Nieuwscommissie

Als nieuwscommissie ben je als commissie (met 2 personen) verantwoordelijk voor het verzorgen van de nieuwsbrief en het beheren van de website. De nieuwsbrief komt elke 6-8 weken, de website dient ongeveer wekelijks of één keer per 2 weken bijgewerkt te worden.

PR commissie

Als PR commissie ben je als commissie (met 2-3 personen) verantwoordelijk voor de promotie en sponsoring van VV Boni; interne promotie, externe promotie en eventueel het zoeken van een sponsor. De PR commissie vergadert gemiddeld een keer per 8-12 weken. Aan het einde van het seizoen is het wat drukker door acties op te zetten om leden te werven en het mixtoernooi te promoten. Daarnaast is het leuk als de PR commissie ook de externe toernooien/evenementen promoot binnen de vereniging.

Smoelenboekcommissie

Als Smoelenboekcommissie ben je als commissie (met 4 personen) verantwoordelijk voor het uitbrengen van het smoelenboek. De smoelenboekcommissie vergadert van augustus tot en met november gemiddeld een keer per 4 weken, het meest frequent wordt er vergaderd als de deadline nadert.

Beach coördinators

Als beach coördinators (2 personen) promoot je de beachtoernooien die er zijn in de zomer binnen de vereniging. Verder is het wellicht leuk om een boni beachtoernooi op te zetten met hulp van andere vrijwilligers. Deze functie is van belang als het beach seizoen weer in zicht komt.

Recreantencommissie

Als recreantencommissie ben je als commissie (met 5 personen) verantwoordelijk

voor de organisatie van recreantentrainingen, teamindelingen, aanmelding voor de

recreanten-competitie, alsmede het organiseren van borrels en activiteiten gericht op

recreanten. De recreantencommissie vergadert gemiddeld een keer per 6 weken, alls er een groot evenement op de planning staat kan dit iets frequenter zijn.