COVID-19

Vanaf 25 september vervalt de anderhalve meter regel en daarmee veel beperkingen. Hieronder een aantal aandachtspunten en uitzonderingen:

• Bij de sportkantines is het verplicht om een coronatoegangsbewijs (CTB) te tonen voor iedereen vanaf 13 jaar. Voor de sportkantines gelden namelijk dezelfde regels als voor de horeca.

• Op het terras en bij het afhaalloket hoeven bezoekers het toegangsbewijs niet te tonen.

• Sportclubs mogen een deel van de sportkantine/horeca afscheiden van de rest van de ruimte zodat de sportkantine gebruikt kan blijven worden ook zonder coronatoegangsbewijs. Belangrijk hierbij is dat er een duidelijk afgescheiden gedeelte voor de horeca zichtbaar moet zijn met bijv. een lint, tape of een plantenbak.

• Het nuttigen van afgehaald eten en drinken is dus niet toegestaan in de kantine. Het horecagedeelte is in dit geval alleen bedoeld als afhaalfunctie waarbij je na het afhalen door loopt naar een andere plek zodat ook de doorstroom van het afhalen goed mogelijk blijft. De sportkantine zonder CTB kan gebruikt blijven worden voor alle andere sportactiviteiten zoals wedstrijdafhandeling, afhalen van ijs voor blessure  etc. Het nuttigen van afgehaald eten en drinken kan langs het sportveld, op het terras buiten of elders op de accommodatie plaatsvinden als er geen gebruikt wordt gemaakt van een CTB.

• Publiek is toegestaan en hoeft geen afstand te houden.

• Alleen voor publiek bij professionele sportwedstrijden en topcompetities geldt dat een coronatoegangsbewijs (QR-code) verplicht is voor iedereen van 13 jaar en ouder.

• Kleedkamers en douches zijn geopend.

• Sportlocaties mogen 100% van de capaciteit gebruiken.

Mochten er toch vragen of onduidelijkheden zijn dan is het bestuur altijd bereikbaar via bestuur@vvboni.nl. De website sportutrecht.nl/sport-en-coronavirus wordt actueel gehouden en aangevuld met nieuwe informatie, hier worden ook veel vragen beantwoord.

Zolang wij ons als vereniging aan deze regels houden kunnen wij hetgeen blijven doen waar we zo van houden: Volleyballen!